ICOS™ – ARAÇ TAKİP SİSTEMİ VE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ

ARAÇ TAKİP SİSTEMİ NEDİR?

Araç Takip Sistemi, araçlarınızın sayısal bir harita üzerinde takibini ve raporlamasını sağlayan sistemdir. Araç Takip Sistemleri, araçların anlık olarak takibini ve raporlamasını yapabildiği Aktif Sistem ve herhangi bir online izleme yapmadan, cihazların kendi içerisinde geçmişe yönelik konum bilgilerini tutabildiği ve istenildiğinde raporlanabileceği Pasif Sistem diye 2 çeşit sistem sunar. Günümüzdeki birçok araç takip sistemi Aktif ve Pasif Sistemin ikisini de desteklemektedir.Araç takip sisteminin en önemli avantajı aracın ve araç kullanıcısının güvenliğini artırmasıdır.  Araç takip sistemi ile hem güzergah planlaması hem yakıt tasarrufu yapılabilmekte hem de trafikteki zaman kayıplarını minimuma indirip,  müşteri memnuniyeti arttırılmaktadır.

Araç takip sistemi, araçların izinsiz zaman ve güzergah kullanımını engelleyerek ve limit aşımı hız uyarıcılar ile kurallara uygun olmayan araç kullanımları engelleyerek araç yıpranmaları da iyileştirilmiş olacaktır.Özetle, araç takip sistemine yapılacak olan yatırım, kurulduğu andan itibaren kazandıracağı tasarruf ve ek işletme iyileştirmeleri ile kendini amorti etmeye başlayacaktır.

TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ NEDİR?

Hammaddelerin mamullere veya hizmetlere dönüştürülerek son kullanıcılara ulaştırıldığı karmaşık lojistik sistemlerine Tedarik Zincirleri denir.  Tedarik zincirleri boyunca malzemelerin ve bilgilerin tedarikçiler ve müşterileri arasında karşılıklı akışının etkin ve doğru şekilde sağlanmasına yönelik tüm yönetsel görevler, Tedarik Zinciri Yönetimi olarak tanımlanabilir. Bu kapsamda tüm tedarik zinciri operasyonlarının tasarımı, planlaması, işletilmesi, kontrolü ve izlenmesi ele alınabilmektedir.

Tedarik zinciri yönetim süreçleri ve operasyonel uygulamadaki “mükemmellik“, günümüz rekabet koşullarında kurumların sürdürülebilir başarısı için kritik öneme sahiptir.

Tedarik zincirinde mükemmellik için temel amaçlar aşağıdaki gibi sıralanabilir:

  • Tedarik zinciri boyunca üretilen değerin artırılması
  • Rekabetçiliği artıracak şekilde satın alma yapılması
  • Üretim ve lojistik süreçlerini düzenlenmesi
  • Talep ile tedariği dengeleyecek şekilde koordinasyon ve senkronizasyon sağlanması
  • Tüm tedarik zinciri süreçlerinin sürekli olarak iyileştirilmesi

Kurumların tedarik zinciri performanslarının ölçümü ve takibi rekabette avantaj sağlayacak faaliyetlerin tespiti açısından yön gösterici olacaktır.

Temel tedarik zinciri yönetim süreçleri şu şekilde sıralanabilir:

  • Stratejik İş Planlama
     ● Satış ve Operasyon Planlama (S&OP)
  • İşbirliğine Dayalı Tahmin, Planlama ve Stok Yenileme (CPFR)
     ● Talep Planlama
     ● Stok, Depo ve Lojistik Planlama
     ● Üretim Planlama ve Kontrol
     ● Satın Alma Yönetimi
  • Yalın Üretim ve Kalite Yönetimi, vb.

 

ICOSICOS ile işletmeniz bünyenizde bulunan araçlarınızın takibini, onlara görev atama, servis planları oluşturma, en son yaptıkları işi izleme, ve hatta rotaları oluştururken optimize edilmiş rotaları bulma konusunda çalışan bir uygulamadır. Özellikle müşterilerin değişken noktalarda bulunduğu yagın tüpü dolumu, su dolumu, elektrik  veya su arızası, makina bakım takibi vb. sektörlerde kullanışlı bir yardımcıdır. Ekibinizin nerede olduğunu en son hangi servisleri gerçekleştiridğini El terminalleri ile bildirir ve siz anlık olarak ekibinizi etkin bir şekilde yönetebilrisiniz.

Müşterilerinizin konumlarını harita üzerinden izleyebilir. Siparişlerinizin dağılımlarını harita üzerinden inceleyebilirsiniz.

Tedarikçilerinizin bulunduğu konumları harita üzerinden görerek karar vermede kolaylık sağlayacaktır.