SATIŞ TEKNİKLERİ

Müşteri İlişkileri Yönetimi 

  • DOĞRU FİYAT POLİTİKASI
  • FİYAT VE SATIŞ MİKTARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
  • ÜRÜNLERİN MALİYETLERİ
  • SATIŞ VE PAZARLAMA İLE KARLILIĞI ARTTIRMA ÇALIŞMALARI
  • ◦     PARETO ANALİZİ YAPARAK KARINIZI NASIL ARTTIRRISINIZ?
  • ◦     MÜŞTERİ VE ÜRÜN KAR MATRİSLERİNİ DEĞİŞTİREREK KARLILIĞI ARTTIRMA
  • ◦     ÖZAF ANALİZİ
  • ◦     YALNIZ ÜRÜN
  • ◦     HEDEF KİTLE
  • ◦     MARKET SMARTER
  • ◦     MÜŞTERİ BEKLENTİSİNİ NASIL AŞARIZ?
  • ◦     YÜKSEK REKABETE NASIL VERECEKSİNİZ?
  • ◦     FİYATLAMA SATIŞ CİROSU YERİNE KARI SEÇİN
  • ◦     İHRACAT FİYATLAMASI
  • ◦     DAĞITIM KANALLARI
  • ◦     İHRACAT YANLIŞLARI VE DESTEKLER
  • ◦     MÜŞTERİ HİZMETLERİ YÖNETİMİ
  • ◦     SATIŞ EKİBİ VERİMLİLİĞİ
  • ◦     ÖRNEKLER
  • ◦     REKLAM
  • ◦     MARJİNAL NET DEĞERİN ÖLÇÜLMESİ
  • ◦     KÖK NEDENLERİN ETKİLERİNİN BULUNMASI
  • ◦     DERHAL KAR GETİRECEK PAZARLAMA STRATEJİLERİNELERDİR?
  • ◦     PAZARLAMA KONTROL LİSTESİ
  • ◦     KAYBEDİLMİŞ SATIŞLAR RAPORU
  • ◦     SATIŞ HEDEFLERİNİ TUTTURMA
Satış Yönetimi

İyi Bir Satışçı Nasıl Olunur?

  • İyi ve hızlı bir konuşmacı değil, her şeyden önce iyi bir dinleyicidir.
  • Herhangi birine satmaz. Doğru kişiye, doğru zamanda, doğru ürünü önerir.
  • Körükörüne satış yapmaz. Önce hedef ve stratejileri belirler.
  • Diyalog kurar. Doğru yaklaşım ve doğru sorularla işe başlar.
  • Ürünü sunmadan önce müşteri ihtiyacı ve satın alma güdülerini açığa çıkarır.
  • Ürünün sadece müşterinin ihtiyaçlarına hitap eden özelliklerini ve yararlarını ortaya koyar.
  • Müşteri itiraz ediyorsa, bunu suçlama olarak algılamaz. Altta yatan asıl nedeni bulur ve yok eder.
  • Satın alma sinyallerini algıladığında, satışı vakit geçirmeden uygun şekilde tamamlar.
  • Satış sonrası değerlendirmenin bir sonraki satış ziyaretinin başlangıcı olduğunu bilir.
  • · Başarılı ve iyi satıcının amacı; satmak değil, müşterinin satın almasına yardımcı olmak ve karşılıklı kazanç durumu oluşturmaktır.