SATIŞ TEKNİKLERİ



Müşteri İlişkileri Yönetimi
- DOĞRU FİYAT POLİTİKASI
- FİYAT VE SATIŞ MİKTARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
- ÜRÜNLERİN MALİYETLERİ
- SATIŞ VE PAZARLAMA İLE KARLILIĞI ARTTIRMA ÇALIŞMALARI
- ◦ PARETO ANALİZİ YAPARAK KARINIZI NASIL ARTTIRRISINIZ?
- ◦ MÜŞTERİ VE ÜRÜN KAR MATRİSLERİNİ DEĞİŞTİREREK KARLILIĞI ARTTIRMA
- ◦ ÖZAF ANALİZİ
- ◦ YALNIZ ÜRÜN
- ◦ HEDEF KİTLE
- ◦ MARKET SMARTER
- ◦ MÜŞTERİ BEKLENTİSİNİ NASIL AŞARIZ?
- ◦ YÜKSEK REKABETE NASIL VERECEKSİNİZ?
- ◦ FİYATLAMA SATIŞ CİROSU YERİNE KARI SEÇİN
- ◦ İHRACAT FİYATLAMASI
- ◦ DAĞITIM KANALLARI
- ◦ İHRACAT YANLIŞLARI VE DESTEKLER
- ◦ MÜŞTERİ HİZMETLERİ YÖNETİMİ
- ◦ SATIŞ EKİBİ VERİMLİLİĞİ
- ◦ ÖRNEKLER
- ◦ REKLAM
- ◦ MARJİNAL NET DEĞERİN ÖLÇÜLMESİ
- ◦ KÖK NEDENLERİN ETKİLERİNİN BULUNMASI
- ◦ DERHAL KAR GETİRECEK PAZARLAMA STRATEJİLERİNELERDİR?
- ◦ PAZARLAMA KONTROL LİSTESİ
- ◦ KAYBEDİLMİŞ SATIŞLAR RAPORU
- ◦ SATIŞ HEDEFLERİNİ TUTTURMA


Satış Yönetimi
İyi Bir Satışçı Nasıl Olunur?
- İyi ve hızlı bir konuşmacı değil, her şeyden önce iyi bir dinleyicidir.
- Herhangi birine satmaz. Doğru kişiye, doğru zamanda, doğru ürünü önerir.
- Körükörüne satış yapmaz. Önce hedef ve stratejileri belirler.
- Diyalog kurar. Doğru yaklaşım ve doğru sorularla işe başlar.
- Ürünü sunmadan önce müşteri ihtiyacı ve satın alma güdülerini açığa çıkarır.
- Ürünün sadece müşterinin ihtiyaçlarına hitap eden özelliklerini ve yararlarını ortaya koyar.
- Müşteri itiraz ediyorsa, bunu suçlama olarak algılamaz. Altta yatan asıl nedeni bulur ve yok eder.
- Satın alma sinyallerini algıladığında, satışı vakit geçirmeden uygun şekilde tamamlar.
- Satış sonrası değerlendirmenin bir sonraki satış ziyaretinin başlangıcı olduğunu bilir.
- · Başarılı ve iyi satıcının amacı; satmak değil, müşterinin satın almasına yardımcı olmak ve karşılıklı kazanç durumu oluşturmaktır.